دانلود پایان نامه ارشد:نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل شهر مشهد

نظریه آدلر

آدلر نیز مانند یونگ انگیزه اصلی آدمی را میل جنسی نمی دانست و میل به قدرت را کلید فهم انگیزش آدمی معرفی کرد .فروید به پدیده پرخاشگری غیر جنسی توجهی نکرد . ولی نظریه آدلر درست بر محور همین موضوع دور می زند .تفاوتی که بین این دو نظریه به چشم می خورد این است که آدلر این استعدادها را به صورت آزار گری – آزاد طلبی در نظر نمی گیرد ، بلکه از آنها به عنوان « احساس کهتری[1] » و آرزوی قدرت یاد می کند . و فقط جنبه های معقول این پدیده را می نگرد . ( فروم ، 1995 تر جمه سلطانی ، 1369) .

طرفداران فروید احساس کهتری را مشتق از احساس اختگی یا قطع آلت تناسلی که ناشی از ترس ناهشیار در برابر از دست دادن آلت تناسلی خود یا ناقص ماندن آن است ، می دانند . آدلر این مکانیسم را معکوس می سازد و عقیده دارد که عقده اختگی مشتق از احساس کهتری است که بر دستگاه جنسی یا تجربه جنسی مستولی و تثبیت می شود (دادستان و محمود  ، 1378) .

گر چه آدلر قبول نداشت که تمایلات جنسی ، محرک اصلی زندگی است اما به عنوان یکی از تکالیف زندگی آن را پذیرفت به نظر وی واقعیت زیستی این است که بصورت جنسی موجودیت پیدا کرده ایم . تکلیف زندگی آموختن این واقعیت است که هر دو جنس می توانند در رابطه جنسی لذت و معنی متقابل بیابند . بنا به تعریف نقش جنسی حال بر پایه ی توصیف ها و پندارهای قالبی فرهنگی باید بکوشیم با جنس دیگر و نه جنس مخالف رابطه برقرار کنیم ( پروجاسکاو نروکراس[2] ،1330،  ترجمه سید محمدی ، 1390).

[1] Feell khautri

[2]Prvjaskav Nrvkras

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي نقش واسطه­اي اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضایت جنسي در معلمين متأهل مي­باشد.

اهداف جانبي

1- بررسي رابطه سبك هاي هويت با اضطراب اجتماعي و مولفه هاي آن.

2- بررسي رابطه اضطراب اجتماعي و مولفه هاي آن با رضايت جنسي.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل شهر مشهد